torsdag den 2. september 2010

Prøvningslaboratorium

Fik fat i en mailadresse på en tidligere elev af min vejleder, der arbejder i trafikstyrelsen (tidl. færdselsstyrelsen), og mailede ham om projektet. Og allerede i første mail fra ham nævner han fy-ordet "prøvningslaboratorium"!
- Men jeg lader mig ikke slå ud så let, og fortsætter kampen mod systemet for at få det godkendt som et ombygningskit til brug for andre end mig senere hen!

Jeg har fået set den DVD fra Søren- mange tak, Søren!- der beskriver ombygningen af '40 Ford bremser til at passe en A-Ford, og den beskrev nogenlunde det samme som jeg har fundet forskellige steder på nettet.

Jeg kommer til at hente det sæt ekstra aksler, som jeg har i værkstedet på Lolland, så jeg kan lave frigange, m.m., inden de originale bremser afmonteres Ole-Henry. I den forbindelse mangler jeg et sæt bagakselbarduner, da de ikke er på mine ekstradele.

Jeg fik i går lov til at låne et sæt ombyggede forreste ankerplader af Niels Kallehauge - mange tak, Niels!- hvor der nu sidder en lille hydraulisk slavecylinder i stedet for, så nu kan jeg begynde at opstille regneark for de nødvendige beregninger.

Men først skal bilen vejes ind, så akselbelastningerne og tyngdepunktet kan beregnes, og så skal det oprindelige bremsesystem beregnes.