mandag den 30. august 2010

Projektstart!

Så kom dagen for den officielle projektstart, og kort tid forinden gik min computer i stykker! En dårlig start, men det giver vel en flot afslutning!

Jeg arbejder med to løsninger: en ombygning af originalbremserne til hydrauliske ud fra Niels Kallehauges model (Tak, Niels!) med mekanismen erstattet af en hydraulisk hjulcylinder og hovedcylinder monteret på et beslag på siden af gearkassen, således at det (forhåbentlig!) er muligt at beholde den originale pedalopsætning, samt en løsning med at montere et mere moderne bremsesystem, nemlig et sæt Bendix-bremser, svarende til ca. '39 Lincoln, som skulle være væsentlig bedre bremser.

Jeg har i den forbindelse forsøgt at komme i kontakt med MT Car Products, men indtil videre har de- mildt sagt- været sparsomme med deres svar. Derfor begynder jeg at kontakte andre firmaer, som også skulle kunne levere Bendix-bremser, for at undersøge, om de også laver dem med hulafstanden passende på A-Fords for- og bagtøjet.